Sveiki,
vakar atidariau seno kompiuterio dėžę ir su džiugesiu užkliuvo už akių garsiakalbis. Žinoma iškart išėmiau ir nuo ko pradėti? Juk mp3 neleisiu be SD kortelės, o apie garsų skleidimus per arduino nieko nenutuokiu, tai pradžiai susiradau paprasčiausią pavyzdį su kuriuo susipažinau, todėl nusprendžiau pasidalinti su Jumis.
Naudojau pavyzdį, kurį galima rasti "File>Examples>2. Digital>toneMelody".
Ko mums prireiks?
vakar atidariau seno kompiuterio dėžę ir su džiugesiu užkliuvo už akių garsiakalbis. Žinoma iškart išėmiau ir nuo ko pradėti? Juk mp3 neleisiu be SD kortelės, o apie garsų skleidimus per arduino nieko nenutuokiu, tai pradžiai susiradau paprasčiausią pavyzdį su kuriuo susipažinau, todėl nusprendžiau pasidalinti su Jumis.
Naudojau pavyzdį, kurį galima rasti "File>Examples>2. Digital>toneMelody".
Ko mums prireiks?
- Arduino
- 8 Ω (omų) garsiakalbio
- 100 Ω ar panašios varžos (aš naudojau 150 Ω)
- Jungiamųjų laidų (naudojau tinklo kabelio laidukus)
Schema
Sujungiame schemą, kaip nurodyta paveikslėlyje:
Programinis kodas
/* Melody Plays a melody circuit: * 8-ohm speaker on digital pin 8 created 21 Jan 2010 modified 30 Aug 2011 by Tom Igoe This example code is in the public domain. http://arduino.cc/en/Tutorial/Tone */
#include "pitches.h" // notes in the melody: int melody[] = { NOTE_C4, NOTE_G3,NOTE_G3, NOTE_A3, NOTE_G3, 0, NOTE_B3, NOTE_C4}; // note durations: 4 = quarter note, 8 = eighth note, etc.: int noteDurations[] = { 4, 8, 8, 4, 4, 4, 4, 4 }; void setup() { // iterate over the notes of the melody: for (int thisNote = 0; thisNote < 8; thisNote++) { // to calculate the note duration, take one second // divided by the note type. //e.g. quarter note = 1000 / 4, eighth note = 1000/8, etc. int noteDuration = 1000/noteDurations[thisNote]; tone(8, melody[thisNote], noteDuration); // to distinguish the notes, set a minimum time between them. // the note's duration + 30% seems to work well: int pauseBetweenNotes = noteDuration * 1.30; delay(pauseBetweenNotes); // stop the tone playing: noTone(8); } } void loop() { // no need to repeat the melody. }
Kaip pastebėjote, tai pradžioje kodo buvo eilutė:
#include "pitches.h"
Ji reiškia, kad programoje naudojamas failas "pitches.h", todėl reikia susikurti ir jį. Realiai jame rasime natų reikšmes.
pitches.h failo turinys:
/************************************************* * Public Constants *************************************************/ #define NOTE_B0 31 #define NOTE_C1 33 #define NOTE_CS1 35 #define NOTE_D1 37 #define NOTE_DS1 39 #define NOTE_E1 41 #define NOTE_F1 44 #define NOTE_FS1 46 #define NOTE_G1 49 #define NOTE_GS1 52 #define NOTE_A1 55 #define NOTE_AS1 58 #define NOTE_B1 62 #define NOTE_C2 65 #define NOTE_CS2 69 #define NOTE_D2 73 #define NOTE_DS2 78 #define NOTE_E2 82 #define NOTE_F2 87 #define NOTE_FS2 93 #define NOTE_G2 98 #define NOTE_GS2 104 #define NOTE_A2 110 #define NOTE_AS2 117 #define NOTE_B2 123 #define NOTE_C3 131 #define NOTE_CS3 139 #define NOTE_D3 147 #define NOTE_DS3 156 #define NOTE_E3 165 #define NOTE_F3 175 #define NOTE_FS3 185 #define NOTE_G3 196 #define NOTE_GS3 208 #define NOTE_A3 220 #define NOTE_AS3 233 #define NOTE_B3 247 #define NOTE_C4 262 #define NOTE_CS4 277 #define NOTE_D4 294 #define NOTE_DS4 311 #define NOTE_E4 330 #define NOTE_F4 349 #define NOTE_FS4 370 #define NOTE_G4 392 #define NOTE_GS4 415 #define NOTE_A4 440 #define NOTE_AS4 466 #define NOTE_B4 494 #define NOTE_C5 523 #define NOTE_CS5 554 #define NOTE_D5 587 #define NOTE_DS5 622 #define NOTE_E5 659 #define NOTE_F5 698 #define NOTE_FS5 740 #define NOTE_G5 784 #define NOTE_GS5 831 #define NOTE_A5 880 #define NOTE_AS5 932 #define NOTE_B5 988 #define NOTE_C6 1047 #define NOTE_CS6 1109 #define NOTE_D6 1175 #define NOTE_DS6 1245 #define NOTE_E6 1319 #define NOTE_F6 1397 #define NOTE_FS6 1480 #define NOTE_G6 1568 #define NOTE_GS6 1661 #define NOTE_A6 1760 #define NOTE_AS6 1865 #define NOTE_B6 1976 #define NOTE_C7 2093 #define NOTE_CS7 2217 #define NOTE_D7 2349 #define NOTE_DS7 2489 #define NOTE_E7 2637 #define NOTE_F7 2794 #define NOTE_FS7 2960 #define NOTE_G7 3136 #define NOTE_GS7 3322 #define NOTE_A7 3520 #define NOTE_AS7 3729 #define NOTE_B7 3951 #define NOTE_C8 4186 #define NOTE_CS8 4435 #define NOTE_D8 4699 #define NOTE_DS8 4978
Sukūrus "pitches.h" failą belieka jį įkelti prie pagrindinės programos, o tai padarome taip:
Atsidarius parašytą programą spaudžiame "Sketch>Add File..." ir nurodome "pitches.h" failą, o tuomet pačiame failo viršuje išvysite:
#include "pitches.h"
šią eilutę galite ištrinti, nes jau prieš tai buvome parašę..
Sėkmės rašant savo melodijas! ;)
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą